Четвер, 17.07.2025
Психологічний клуб
Меню сайта
Категории каталога
Информация [1]
Навчальні матеріали з курсу "Психологічні аспекти засвоєння іноземної мови" [11]
Навчальні матеріали з курсу "Основи соціально-психологічного тренінгу" [5]
Статьи о раннем развитии ребёнка [1]
Навчальні матеріали з курсу "Психологія" [19]
Главная » Файлы » Навчальні матеріали з курсу "Психологія"

НОВОУТВОРЕННЯ ТА КРИЗА ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ.
[ ] 10.05.2009, 15:14

НОВОУТВОРЕННЯ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ.

Особистісна сфера інтенсивно розвивається.

1.Це період становлення особистості. Виникає інтерес до власних переживань, підліток активно аналізує свої вчинки, відмічає переваги та недоліки. Критерії ставлення до себе визначаються цінностями, конкретної підліткової групи, томув одних класах існує проблема підліткового класу, а в інших - ні; іноді проблема розв’язується переведенням в інший клас, бо підліток дуже чутливий до найближчого оточення.

Суперечливість позиції підлітка щодо себе проявляється: ”Я такий, як усі”/”Невже я такий, як усі”.

2. Моральна свідомість. Підліткові притаманне прагнення до самовдосконалення, він стає більш цілеспрямованим, а його поведінка більш передбачуваною. Ідеалами, як правило виступають романтичні герої (раніше – книжок, тепер -телебачення). Для старших підлітків ідеалом поступово стають старші товарищі (тому тягнуться до старших), авторитетні дорослі, але рідко ними є вчителі, і ще рідше, батьки. Моральні переконання ще нестійкі і визначаються особливостями референтної групи.

1.  Інтенсивний розвиток самосвідомості. Я-образ істотно збагачується. Підліток починає усвідомлювати себе, відмінного від свого дитячого образу Я, виникає інтерес до того, яким стане у майбутньому. Відбувається становлення тілесного Я-образу, формується чоловіча або жіноча ідентичність. Виникає цікавість до власних якостей, особливо вольових, ділових чи інтелектуальних. Можливості самопізнання розширюються, результати потребують практичної апробації (виявити сміливість – кинути камінь у вітрину – підтвердити). Звідси прагнення показати себе у новій якості, довести свою дорослість та самостійність. Якщо ж підліток невпевнений у собі, поведінка його стає награною, артистичною.

!Важливо допомогти підлітку побачити свої позитивні сторони, навчити його поважати, приймати себе –це необхідна умова поваги до іншого.

В цьому віці має сформуватися самоконтроль – здатність обирати цілі, способи іх досягнення та передбачати наслідки.

4. Самооцінка – нестійка, ситуативна, чутлива – будь-що може змінити ставлення до себе, часто занижена (хоча побутова думка – підлітки переоцінюють себе). Феномен „Дискомфорту успіху” може виникнути при поєднанні низької самоцінки з високим рівнем домагань.Феномен „афект неадекватності” _бурхлива реакція на будь-які зауваження -  при поєднанні високих домагань та високої невпевненості. Неуспіх поясніює зовнішніми причинами (хтось заважав, вчитель погано пояснив). Неуспіх ігнорується або, навіть призводить до підвищення самооцінки в інших галузях.

5. До кінця віку розвивається потреба у самовизначення, виникає спрямованість на майбутнє. Ця потреба конкретизується та розгортається в юнацькому віці.

Пізнавальна сфера:

Всі новоутворення молодшого школяра закріплюються, ускладнюються, поширюються на ситуації, не пов’язані з учбовою діяльністю(внутрішній план дій, довільність та рефлексія). Змінюється зміст учбової діяльності: якщо молодший школяр оволодіває знаннями на конкретному рівні (накопичення фактів), то  підліток - на рівні узагальнень. Підвищена пізнавальна активність до тієї сфери, яка робить його більш дорослим у власних очах і дає можливість самоутверджуватись в очах ровесників.Ставлення до предметів стає диференційоване (часто залежно від ставлення до вчителя). Далі ровиваєтьсяформально-логічне мислення, починає філософствувати.Перважає словесно-логічна прам’ять,виникає після довільна увага, творча уява.


Криза підліткового віку

Викликається двома основними факторами:

1.     дорослі не перебудовують тактику своєї поведінки з підлітками;

2.     нерозв’язання проблеми статевого виховання та пов’язані з цим переживання підлітків.

Причини:

1.      Недоліки у вихованні: не аргументованість суджень, розходження між словом та справами, педагогічна невимогливість, педагогічна безпорадність у випадку порушення вимог;

2.      вікові межі не марковані, відсутні ритуали переходу до дорослості – підлітку необхідлапідтримка, підтвердження своєї дорослості.
Категория: Навчальні матеріали з курсу "Психологія" | Добавил: psyclub
Просмотров: 8816 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта




Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2025
Бесплатный конструктор сайтовuCoz